Goeiendagprijs (2-jaarlijks)

Naam van de prijs

De Goeiendagprijs werd in het leven geroepen als antwoord op het steeds opnieuw opduiken van anderstalige en nietszeggende namen voor horecazaken en winkelpanden.
Deze tweejaarlijkse prijs kwam er op initiatief van de Stad Brugge en van het 11 Juli-Komitee, in 2005, en bekroont de beste Nederlandstalige naam van een handelszaak of ander publiek pand in Brugge.

De naam verwijst naar de spontane welkomstgroet van de winkelier aan de klant.

 

Criteria

  • Bedrijven, zaken, verenigingen, projecten, concepten mogen niet ouder zijn dan 2 jaar.
  • De namen moeten Nederlandstalig zijn, inventief, en verband houden met de activiteit die in het pand plaatsvindt, de geschiedenis van het pand en/of de omgeving ervan.
  • Zowel namen van handelszaken, bedrijven, instellingen en verenigingen, als namen van projecten, initiatieven en concepten komen in aanmerking.
  • ‘Jonge’ zaken worden aangemoedigd.

 

Prijs

Er wordt door de stad een geldprijs van 500 euro toegekend en publiciteit in de media.

 

Erelijst:

JAAR:

Winnaar

 

Eervolle vermelding

Eervolle vermelding

 

 

 

 

 

2005

De Hoofdzaak

 

De Florentijnen

De Eetkamer

 

 

 

 

 

2007

De zoete zonde

 

’t Opkikkertje

Mamaskientje

 

 

 

 

 

2009

Refter

 

Polshoogte

INzicht – inZICHT

 

 

 

 

 

2011

‘t Jong Gerecht

 

Karakter

Kopje Troost

 

 

 

 

 

2013

Van kop tot staart

 

Reliek

Webdoos

 

 

 

 

 

2015

Twee meisjes

 

Doodgewoon

’t Huiskombuis

 

 

 

 

 

2017

Voorsmaak

 

Café Pistolet

De Makersrepubliek

 

 

 

 

 

2019

PerronGeluk

 

De Prediker

Haartheater

 

 

 

 

 

2021

Binnenruimte

 

Godfriet 

Pieterman 

               

Contactinformatie