Wat doen jongeren in hun vrije tijd? Vinden ze Brugge een jongerenstad? En hoe ziet hun ideale spot er in Brugge uit?
Jeugdhuis Comma, Het Entrepot vzw en Jeugddienst Stad Brugge houden een grote bevraging bij jongeren tussen 14 en 25 jaar.
Het doel: de mening van 1.000 jongeren in kaart brengen om zo samen de site van Het Entrepot nog boeiender, uitdagender, spannender, toffer en meer op maat van jongeren te maken. De stem van de jongeren zelf is hier cruciaal. Zo kunnen jongeren hun mening geven over het toekomstig aanbod, aangeven welke ruimtes of aanbod ze missen en zich kandidaat stellen om in de toekomst mee na te denken over de invulling van deze plek.
“We willen op deze manier echt een representatief beeld krijgen van hoe Brugse jongeren nu hun vrije tijd beleven én voor wie deze plek een meerwaarde kan bieden. Net daarom kiezen we ervoor om de enquête zeer ruim te verspreiden.
5000-tal jongeren ontvangen enquête
Dit gebeurt via een oproep op social media, nemen heel wat jongerenorganisaties ook de enquête af en doen we beroep op de studeerlocaties en Brugse scholen om mee de boodschap te verspreiden.” aldus schepen van Jeugd en Brugge Studentenstad Mathijs Goderis.
“Daarnaast ontvangen volgende week zo’n 5.000-tal jongeren een persoonlijke uitnodiging in hun brievenbus om de enquête in te vullen. Zo hopen we snel een representatief beeld te krijgen van hoe jongeren nu al hun vrije tijd in Brugge beleven en hoe hun ideale plek eruit ziet! Om dit kracht bij te zetten ontwierp grafisch designer Willem Roose een eighties geïnspireerde animatie, uitnodiging en affiche.”
De bevraging kadert in een samenwerkingsproces tussen de 3 partners waarbij we de Entrepotsite nog meer willen teruggeven aan jongeren en afstemmen op hun wensen en behoeftes. “Brugge is een jeugdvriendelijke stad waarbij we investeren in ruimte op maat van jongeren en hun interesses!”