Historische kostuums huren

Het Kostuumatelier verhuurt historische kostuums en accessoires.

Een greep uit het aanbod:

  • prinsessenjurken - hofdame - meid - ...
  • ridderpakken - nar - edelman - ...
  • zwaarden - schilden - speren  ...

Bekijk onze nieuwe online-catalogus!
Dames - Heren - Kinderen - Accessoires 

 

Procedure

Online kun je ons aanbod bekijken en hieruit je keuze maken. Zie de pagina's aan de rechterzijde.

Klik op de foto om de maat en het aantal aanwezige stuks te zien.

Via het onlineformulier vul je in welk kostuum (nummer vermelden) je wenst en geef je alle gegevens over jezelf als aanvrager in.

Let op, accessoires (kroon, hoed, zwaard,...) zijn apart te bestellen, ook al staan deze op de foto van het kledingsstuk.

Je maakt een telefonische afspraak met het kostuumatelier om af te spreken wanneer je dit komt ophalen, dit kan 1 werkdag op voorhand. (bij meerdere dagen ertussen, worden deze ook aangerekend, uitzondering bij feestdagen)

Na de ontleenperiode breng je het materiaal terug, de eerste werkdag na gebruik, het event.

Naargelang het gebruik wordt een aangepast tarief aangerekend. Bij schade of grove vlekken kan een schadevergoeding aangerekend worden. 

Slecht gebruik of te laat indienen, kan leiden tot weigering voor toekomstige verhuur.

Je ontvangt per post de factuur.

Indien een gevraagd kleed niet past, kan ter plaatse een ander gekozen worden. Klik daarom steeds in de catalogus op de foto zelf om de achterliggende info te lezen betreffende de maat en het aantal beschikbare stuks.

Uitgebreide pasmomenten staan wij niet toe, gezien dit steeds onder begeleiding moet gebeuren. 

Er staat een maximum op het aantal uit te lenen stukken per ontlening, dit geldt voor alle categoriën. Zie uitleenreglement.

Bedrag

  • accessoire: 8 euro (2 euro voordeeltarief) excl.BTW
  • volledig pak: 20 euro (5 euro voordeeltarief) excl. BTW

 

Let wel: de afgebeelde kroonjes - hoeden - zwaarden - schilden... op de foto's van de kledingstukken zijn niet inbegrepen bij het kleed/kostuum en dienen apart besteld te worden als accessoire.

Regelgeving

Het huurtarief geldt per dag gebruik van het materiaal en verschilt naargelang de categorie waaronder men valt:

Categorie A: Brugse stadsdiensten, OCMW Brugge en haar afdelingen, Stedelijke vzw’s = Gratis.

Categorie B: Stedelijke adviesraden, Organisatoren van ondersteunde evenementen, Organisatoren van benefieten = Gratis (max. 3 keer per jaar, loopt samen met ander uitleenbaar stadsmateriaal) - daarna voordeelhuurtarief.

Categorie C: Erkende Brugse verenigingen, Brugse scholen en kinderdagverblijven, Organisatoren van buurt- en wijkfeesten = Gratis ( max. 3 keer per jaar, loopt samen met ander uitleenbaar stadsmateriaal) - daarna voordeelhuurtarief.

Categorie D: Organisatoren van openbare evenementen, Overheidsinstanties en intercommunales = Voordeelhuurtarief.

Categorie E: Organisatoren van privé-evenementen, Organisatoren of particulieren die niet in categorie A t.e.m. D ondergebracht kunnen worden = Basishuurtarief.

Organisatoren kunnen slechts genieten van het voordeelhuurtarief voor zover men geen winstoogmerk heeft.De winst mag niet gebruikt worden voor persoonlijke verrijking van de organisatoren maar dient in de vereniging of organisatie te worden geïnvesteerd.

Particulieren, leerlingen/studenten betalen steeds het basistarief.

Contactinformatie