Musea Brugge lanceerde recent een volledig nieuwe branding. Samen met het creatief Agentschap Mutant nam Musea Brugge het merk onder de loep en werkte het hard aan een nieuwe identiteit.
Speerpunt in de nieuwe huisstijl is het MB-logo van Musea Brugge. De M bestaat uit 13 stippen of dots; de13 museumlocaties die geconnecteerd zijn met elkaar. Dat is meteen ook de nieuwe filosofie van Musea Brugge: Connecting the Dots. Verbinding maken tussen de verschillende locaties, tussen de ontzettend rijke collectie van 75.000 objecten, maar ook met Brugge en ver daarbuiten.
Als verbindende kleur koos Musea Brugge voor vermiljoen rood. Een kleur die al gebruikt werd in middeleeuwse manuscripten en talloze Renaissance-schilderijen. Tegelijk is het ook een tijdloos kleur die passie en warmte uitstraalt. De opvallende, robuuste B zet Brugge in de verf, maar verwijst meteen ook al naar BRUSK, de nieuwe expohal die eind 2025 de deuren opent en die Musea Brugge ‘incontournable’ zal maken in de internationale museumwereld.
Bekijk de nieuwe promofilm
Musea Brugge lanceerde ook een nieuwe promofilm. De spot van het productiehuis Union Call weerspiegelt helemaal de nieuwe filosofie van Musea Brugge en staat in het teken van connectie.
Musea Brugge maakt verbindingen; tussen de verschillende locaties en collecties, met de stad, met de rest van de wereld, en misschien nog het belangrijkst van al: met de bezoeker.
Spring eens binnen
Als je een bezoek brengt aan het Groeningemuseum, het Gruuthusemuseum, het Belfort of een van onze andere locaties zal je de nieuwe rode, verwelkomende vlaggen alvast zien wapperen!
Ook in de promocampagnes voor de nieuwe tentoonstellingen zal je verder kennismaken met het gerebrande Musea Brugge, te beginnen met die van Otobong Nkanga (25.06-25.09) en Oog in Oog met de Dood (28.10-05.02) in het Sint-Janshospitaal.
Het vernieuwde Musea Brugge verwelkomt je graag. Tot dan!