Waarom een Mijn Brugge-profiel aanmaken?

Al 19.000 Bruggelingen deden het!

We bouwen de site steeds verder uit tot één groot online loket. Bijna 2/3de van de producten van Stad Brugge kun je intussen online aanvragen via webformulieren.
Hier een overzicht van online aan te vragen producten.

Je kunt ten volle van de online dienstverlening gebruik maken
als je je hier registreert op Mijn Brugge. 

Voordelen Mijn Brugge

  • Als je een profiel aangemaakt hebt en je aangemeld bent, zul je merken dat een aantal van je gegevens al automatisch ingevuld zijn in de online aanvraagformulieren. Je naam en je adres, maar vaak ook je e-mailadres en je telefoonnummer. Handig en gemakkelijk.

  • In je Mijn Brugge-profiel kun je zien welke status je aanvraag heeft. Bijvoorbeeld 'in behandeling' of 'afgehandeld'. Hiervoor hoe je dus niet langer te bellen of te mailen. Je kunt er ook zien welke online aanvragen of meldingen (via het Meldpunt) je in het verleden deed.

  • Je kunt je via de website inschrijven op verschillende nieuwsbrieven (algemeen nieuws, sport, musea...). In je Mijn Brugge-profiel zie je op welke nieuwsbrieven je precies ingeschreven bent. Je kunt je er ook inschrijven op bijkomende nieuwsbrieven en je kunt je uitschrijven op bepaalde nieuwsbrieven.

 

Koppeling sociale media

Als je een profiel aanmaakt, kun je ervoor kiezen dit profiel te koppelen met je account(s) op sociale media (facebook, twitter, google of linkedin).
Dan hoef je de volgende keer dat je aanmeldt op Mijn Brugge dus geen aanmeldgegevens meer in te vullen. De aanmelding gebeurt via je social media-account.


Wat brengt de toekomst?

  • Het aantal online aan te vragen producten zal nog toenemen. Nu zijn al 2/3de van het totaal aantal producten online aan te vragen.

  • Het is de bedoeling je in de toekomst via je Mijn Brugge-profiel kunt aanmelden voor alle digitale toepassingen van Stad Brugge. Dus ook voor het aanvragen of verlengen van bibliotheekboeken of voor de Cevi-toepassingen van dienst Burgerzaken.